Концерн Volkswagen оголосив рекордні показники виручки і прибутку в першому півріччі 2018 року.
У першій половині 2018 року концерн Volkswagen продовжив впевнено рухатися вперед, демонструючи рекордні показники продажів, виручки і прибутку до вирахування особливих статей. Пропонуємо ознайомитися з оновними результатами концерну та з фінансовими результатами деяких брендів. За період з січня по червень виручка концерну зросла до 119,4 млрд (115,3 млрд за аналогічний період минулого року). Операційний прибуток до вирахування особливих статей збільшився з 8,9 млрд євро до 9,8 млрд євро, однак у другому кварталі витрати, пов'язані з ситуацією навколо дизельних двигунів, склали 1,6 млрд євро. Операційна рентабельність до вирахування особливих статей зросла з 7,7% до 8,2%. Прибуток Volkswagen AG після вирахування податків у порівнянні з аналогічним періодом 2017 року зріс на 2,1%, досягнувши 6,6 млрд євро. «У першій половині 2018 року концерн Volkswagen досяг відмінних результатів і продемонстрував упевнене зростання виручки і прибутку. Більш того, нам вдалося досягти рекордних показників продажів автомобілів, - зазначив голова правління Volkswagen AG д-р Герберт Дісс. - Тим не менш, ми не повинні зупинятися на досягнутому, адже найближчим часом нам доведеться вирішувати серйозні завдання, особливо у зв'язку з переходом на нову процедуру визначення витрати палива для легкових автомобілів і легких комерційних автомобілів (WLTP). Крім цього, серйозним викликом для глобальної автомобільної індустрії став зростаючий протекціонізм».
Сукупні глобальні продажі концерну Volkswagen в першій половині 2018 року досягли
позначки 5,5 млн автомобілів. Це на 7,1% більше, ніж за аналогічний період минулого
року. Д-р Герберт Дісс зазначив: «На зростання показників вплинула успішна поява
великої кількості нових моделей, представлених марками концерну, які припали до
душі багатьом покупцям. У майбутні місяці ми будемо робити все від нас залежне, щоб
виправдати довіру клієнтів у всьому світі. Наше завдання - перетворити концерн
Volkswagen в лідера галузі за такими показниками, як прибутковість, інноваційність,
дотримання принципів стійкого розвитку та задоволеність клієнтів».
У звіт концерну за півріччя не включені показники виручки від продажів і
операційного прибутку спільних підприємств. Незважаючи на негативний ефект від
коливання курсів валют, за період з січня по червень частка операційного прибутку
цих компаній склала 2,3 млрд євро (2,1 млрд євро роком раніше). Прибуток
підприємств в Китаї розраховується з використанням методу участі в капіталі і
відповідним чином відображається у фінансовій звітності Volkswagen AG.
Незважаючи на заплановані витрати, пов'язані з переходом на WLTP, досягненням
цільових показників CO2 по модельному ряду, а також запуском кампанії по
електрифікації моделей концерну, результати до вирахування особливих статей
збігаються з прогнозом. Концерн Volkswagen передбачає, що дохід від продажів зросте
на 5% в порівнянні з попереднім роком, при цьому операційна рентабельність до
вирахування особливих статей буде варіюватися в межах 6,5-7,5%.
«Перше півріччя підтвердило надійність операційного і фінансового фундаменту концерну, - заявив Франк Віттер (Frank Witter), член правління Volkswagen AG, відповідальний за фінанси та ІТ. - Разом з тим, як вже не раз згадувалося раніше, нам необхідно підготуватися до складнощів другої половини року, зокрема пов'язаних з переходом на стандарт WLTP ».
Деякі марки і напрямки діяльності концерну.
За перші шість місяців 2018 року виручка марки Volkswagen легкові автомобілі зросла на 7,7% в порівнянні з аналогічним періодом минулого року і досягла 42,7 млрд євро. Операційний прибуток без урахування особливих статей складає 2,1 млрд євро (1,8 млрд євро роком раніше). Позитивно вплинули на досягнуті результати зростання обсягів продажів і оптимізація собівартості продукції. Поряд з цим зросли витрати на реалізацію, які складаються в тому числі з утилізаційних зборів і початкових витрат на нові продукти, особливо у зв'язку з кампанією по електрифікації модельного ряду. Витрати з особливих статей, викликані ситуацією навколо дизельних двигунів, досягли 1,6 млрд євро.
Виручка від продажів автомобілів Audi в першій половині 2018 року зросла до 31,2 млрд євро (30,0 млрд євро в січні-червні 2017р.). Зростання обсягів продажів, підвищення ефективності та раціональне управління валютами дозволили збільшити операційний прибуток до 2,8 млрд євро (2,7 млрд євро роком раніше). Фінансові показники Audi також включають в себе результати марок Lamborghini і Ducati.
Виручка SEAT склала 5,8 млрд євро, що на 14,5% більше в порівнянні з аналогічним періодом минулого року. Операційний прибуток зріс на 62,7% і складає 212 млн євро. Показники, забезпечені за рахунок збільшення обсягів продажів, ефективного цінового позиціонування і розширення модельного ряду, помітно перевершили початкові витрати, пов'язані з випуском нових автомобілів і коливанням курсу валют.
Виручка від продажів марки Volkswagen Комерційні автомобілі за перші шість місяців 2018 року зросла на 6,7% і досягла 6,3 млрд євро. Операційний прибуток збільшився на 26,7% до 567 млн євро, в тому числі завдяки зростанню обсягів продажів, розширенню модельного ряду, більш ефективному ціновому позиціонуванні і оптимізації витрат.
Прогноз на 2018 рік
За підсумками 2018 року Volkswagen AG прогнозує деяке збільшення загального обсягу продажів автомобілів марок концерну. У порівнянні з результатами минулого року стрибок не буде великим в силу збереження непростої ситуації на ринку. Складнощі в 2018 році в більшості своїй будуть пов'язані з економічною кон'юнктурою, зростаючою конкуренцією, волатильністю курсу валют і ситуацією навколо дизельних двигунів. Крім того, в ЄС набуває чинності процедура визначення рівня викидів шкідливих речовин і CO2, що вимагає значних витрат часу, а також очікується перехід на WLTP.
За оцінками Правління, дохід від продажів концерну Volkswagen зможе перевищити показник попереднього року на 5%. Що стосується операційного прибутку, то прогнозується операційна рентабельність в розмірі від 6,5% до 7,5%. Після вирахування особливих статей очікується деяке зниження операційної рентабельності концерну щодо прогнозних величин.